S počtem luxusních butiků a obchodů renomovaných značek se sousední Praha mohla bez problémů srovnávat se světovými metropolemi. Cosi však stále chybělo. Jedno z nejslavnějších módních jmen na planetě…
Od června už mohou nakupovat zákazníci luxusní značky Chanel také v Praze. Otevřeli tam butik s oděvy, doplňky a kosmetikou.
Francouzská značka Chanel patří mezi nejznámější a nejslavnější na světě. Ztělesňuje část módní historie, je kolébkou několika průlomových trendů v ženském šatníku, spojuje se se jmény dvojice legendárních designérů (Coco Chanelové a Karla Lagerfelda, ve kterých tvorbě úspěšně pokračuje Virginie Viard) a je také symbolem luxusu.
V seznamu mediálně nejpopulárnějších luxusních značek světa se Chanel pravidelně objevuje v první desítce a přítomnost na trhu je vlastně jakousi zárukou toho, že zákazník luxusního segmentu se v takové zemi (či městě) dočká jen toho nejlepšího. Od června to tedy platí už i pro stověžatou Prahu.
- června 2022 otevřel své dveře dokořán pro bohatou klientelu z Česka, ale i Slovenska a zahraničí nový butik, který se rozkládá na dvou podlažích a zaujímá plochu zhruba 360 metrů čtverečních. Přestože na příchod značky musel český zákazník čekat dlouhá léta, minimálně z hlediska vizuálního zážitku se to rozhodně vyplatilo.
Od června už mohou nakupovat zákazníci luxusní značky Chanel také v Praze. Otevřeli tam butik s oděvy, doplňky a kosmetikou.
Prostor, ve kterém se nacházejí nejnovější kolekce Virginie Viardové z linie ready-to-wear, vedle nich také šperky, hodinky, ikonické kabelky nebo vůně a kosmetické produkty, je zážitkem samým o sobě. Postaral se o to newyorský architekt a dlouholetý spolupracovník značky Peter Marino, který vytvořil ukázkovou fúzi modernity francouzského ateliéru napojenou na jeho klíčové vizuální kódy.
Obchod je tak vyzdoben v emblematické barevné paletě černé, bílé, béžové a zlaté, veškeré zařízení bylo vytvořeno na míru, přičemž se vedle sebe střídají mramorové podlahy, jemné měkké koberce a světlé tvídové tkaniny protkávané metalickými nitěmi na pohovkách a křeslech.
Jednou z dominant prostoru v budově postavené v art-deco stylu na vyhlášené Pařížské ulici (sídle množství dalších luxusních značek) je schodiště do druhého patra, které z levé strany obklopují zrcadlové panely ukládané jakoby do formy plisé. Na jedné straně vzdávají hold látce a materiálu, na druhé tak trošku odkazují na slavné schodiště, z jehož vrcholku kdysi Coco Chanel přihlížela na reakce zákaznic, když prezentovala vlastní kolekce.
Slavná módní a kosmetická značka Chanel se konečně ocitla také v Praze. V hlavním městě Česka otevřeli samostatný butik, který ve dvou patrech nabízí nejnovější oděvní kreace z pera designérky Virginie Viardové, doplňky, kabelky či obuv, ale také kompletní linii kosmetických výrobků a parfémů.
Již naprosto běžnou a nutnou součástí luxusních kamenných butiků jsou dnes i umělecká díla, která jistým způsobem reflektují ať už odkaz značky jako takové, případně navazují na konkrétní kolekci nebo linii. V případě pražského svatostánku luxusní francouzské módy je to například Torso od Johana Creten či socha Camelia od Shelter Serra.
První reakce klientely a pozvaných hostů, kteří se zúčastnili slavnostního otevření v Praze, zněli velmi povzbudivě, přímo až oslavně. Mnozí z nich mají totiž „v oku“ butiky Chanel ve více metropolích, například i té rakouské – nedaleko od Bratislavy. Z porovnávání podle mnoha Praha vychází vítězně. Prostor byl zpracován citlivě a přitom velmi efektně, voní novotou, ale zároveň se v něm dá vnímat přesně to, co zákazník značky Chanel očekává – tradice namixovaná s modernitou.
Exkluzivní záběry z prostorů butiku si můžete prohlédnout v naší galerii výše. V galerii dole najdete také ukázky z poslední kolekce Chanel Haute Couture.